torsdag, februari 11, 2010

...


Krallade ut ur min grotta och for till jobb idag. Varken kropp eller själ var riktigt i takt men det gick faktiskt bra ändå. Nu är jag trött som en urvriden trasa och ska strax lägga mig.

Fuckade upp Haruni rejält igår och måste förmodligen tinka en hel mönsterrapport. Efter att ha suttit en god stund och försökt fibbla till det på ett vettigt sätt gav jag upp och påbörjade en helt ny stickning. Köpte mönster och entrådigt ullgarn till en poncho på Syfestivalen i mars. Nu blev det förvisso ett annat entrådigt garn jag valde men jag tror att det kommer att bli riktigt fint till slut.

Haruni får jag väl ta tag i i morgon efter jobb om jag har tillräckligt med dagsljus, eget tålamod och framför allt om pekfingret på höger hand är lite mer medgörligt. Har fått vansinnigt ont i de två yttersta lederna och kan nästan inte böja fingret alls. Lite opraktiskt för en stickoman får erkännas men försöka går ju.




Inga kommentarer: