torsdag, januari 25, 2007

Då har den kalla vintern kommit. Jag frös både igår och förrgår. Mannen var iväg på utbildning och tillbringade natten på ett hotell så jag kunde inte fråga honom hur man satte upp värmen. Kände mig som ett dumt våp när jag kom på att jag inte visste det. Vi fick installerat ett nytt värmesystem för lite mer än ett år sedan och förra vintern var både kall och lång så när värmen först blivit inställd behövde den inte ändras. Ja, inte förrän när våren kom men då gjorde mannen det. Men efter lite pekande och förklarande från mannen sent igår kväll så vet jag numera hur jag ska göra!

So the freezing winter finally arrived. I was cold hole day yesterday and the day before that. Husband was away for education and also spent the night between tuesday and wednesday at a hotel so I couldn't ask him how to set the heater up. Felt like a silly goose not knowing how. We had a new heating system installed just over a year ago and last winter was very cold and very long so when the heater once was set it didn't need adjustment. Well, not until the spring broke and then husband did it. But after some pointing and explanations from husband late last night I now know how to do!

I vilket fall, jag lyckades inte få upp värmen förrän vi var på bio igår men då blev jag i gengäld varm både på insidan och utsidan. En söt, romantisk feel good-film med ett lyckligt slut. Så klart!

Över till en annan feel good-aktivitet: stickning. Lovade en bild på pannbandet som jag stickade häromdagen. Här är det!

Anyway, I did'nt manage to get warm until we were at the cinema last night but then I was warm both inside and outside. A sweet, romantic, feel good movie with a happy ending. Of course!

Over to another feel good activity: knitting. Promised a picture of the head band I knitted the other day. Here it is!

24 gram Noro Kocheran, färg 12, på 5 mm stickor.
Ett par bilder till finns på min Flickr.
24 grams (0,85 oz) Noro Kocheran, shade 12, on 5 mm needles (US size 8).
A few more pix at my Flickr.

Kolla här! Tjuvkoll på innehållet i vårnumret av Interweave Knits.Väntar otåligt!

Check this out! Spring preview of Interweave Knits. Can't wait!



Inga kommentarer: