lördag, november 24, 2007

Christmas gift number four is blocking. Next to be pinned up is...
Julklapp nummer fyra blockas. Näst i tur att bli uppnålad är...


...the Argosy scarf in greens and browns from Östergötlands Ullspinneri.
Tomorrow I'm gonna block the Kimono shawl (gift no five). Oh, my... thumbs. Please Santa, bring me some blocking wires!

...Argosy-halsduken i grönbrunt från Östergötlands Ullspinneri.
I morgon ska jag blocka Kimono-sjalen (klapp nr fem). Åh, mina... tummar. Snälla Tomten, ge mig blockningsvajrar i år!


Yesterday I started X-mas gift number six. Though I already have given my Mother the HTS I need a new handmade present for her. On her birthday last year I gave her some dark lilac alpaca yarn from Drops and a pattern of a feather and fan scarf. After knitting the scarf (it looks great) she had two balls left. She gave them to me. Now I think it could be fun to "bring 'em back home" in shape of a matching hat. So now I'm in the situation trying to make up a hat pattern of my own. In other words, it is just as likely my mother get a hat for chrismas as she won't. Stay tuned...

Igår påbörjade jag julklapp nummer sex. Eftersom jag redan gett Moren HTS:en behöver jag en ny, handgjord julklapp till henne. På hennes födelsedag förra året gav jag henne mörklila alpackagarn från Drops och ett mönster på en påfågelsmönstrad halsduk. När hon stickat färdigt halsduken (den blev jättefin) hade hon två nystan över. De gav hon til mig. Nu tycker jag att det skulle vara kul att "ta hem dem" igen i form av en matchande mössa. Därför är jag nu i den situationen att jag försöker komponera ett eget möss-mönster. Det är, med andra ord, precis lika sannolikt att Moren kommer att få en mössa i julklapp som det inte är det. Stanna kvar...

It's hard to get the colour right.
Det är svårt att få färgen rätt.

Inga kommentarer: