onsdag, november 14, 2007

Thought I hadn't knitted something "real" in a year but then I stired around in the closet and suddenly I had three shawls and one scarf in my hand. Plus the Kimono shawl I finished two days ago. Quite an achievement for someone who's totally uncapable of memorising the easiest pattern combination. The lot was unblocked (can't believe it - trusted the house gnome to fix it - lazy bastard) so I'll have work for a while.

Anyway, first shawl is blocked and drying. Intended to do one more but I think my thumb disagrees. Have to wait and see if it is more cooperative tomorrow. And tomorrow a picture might be posted of the first shawl?

Have second thoughts about my blog name. Hasn't been an issue before but since I've started "Ravelry-ing" I realised that "Konststycket" must bee almost impossible to pronounce for a non swedish speaking person. I have to consult BonusDaughter to make sure I don't choose a wicked new screen name, at least not in some of the languages she knows. And she knows a few. Languages as well as dirty words...

Tyckte att jag inte hade stickat något "rejält" på hela året men så började jag röra runt i garderoben och plötsligt stod jag med tre sjalar och en halsduk i handen. Plus Kimono-sjalen som blev klar i förrgår. Det är en ganska hyfsad prestation för någon som är fullständigt okapabel att memorera ens den enklaste mönsterkombination. Allt var oblockat (vilket i sig är helt obegripligt - hade förväntat mig att hustomten skulle fixa det - men han håller väl bara till på loftet) så jag lär ha att göra ett tag.

Nåväl, första sjalen ligger nu utspänd och torkar. Hade tänkt hinna med ännu en men jag tror inte att min tumme håller med. Får väl se om den blir mer medgörlig tills i morgon. Och då kanske det också kommer en bild på ett av de färdiga verken?

Funderar på att byta namn på bloggen. Har inte varit aktuellt tidigare men i och med att jag numera "Ravelryar" började jag fundera på hur fullständigt omöjligt mitt bloggnamn måste vara att uttala för en icke-svensk person (läs engelskspråkig, vilket är vanligast på Ravelry). Får nog ta Bonusdottern till hjälp så att det hemmasnickrade namnet inte blir något fruktansvärt ekivokt på något av de utrikiska språk hon behärskar. De är ju några stycken.



Inga kommentarer: