tisdag, januari 15, 2008

Picture by Kimberly Petersen, borrowed from Knitty.com
Bild av Kimberly Petersen, lånad från Knitty.com

On the needles right now "Juno Regina". Yarn "Teetee Elegant", 70% comd wool - 30% tussah silk, in a dark lilac shade. Again. But this time not for me nor Dear Mother.

This yarn is the thinnest
one I have ever knitted, 500 m/50 g (547 yd's/1,76 oz), and still on 3 mm needles it takes like for ever for a few centimeters. I do have a deadline in about five weeks from now. It is absolutely possible I have to buy a present instead.

"Durrow" is on hold. I consider whether to frog or not. Yes, seriously, I do. Son grows in a furious speed and I'm starting to have second thoughts about the chosen size.

"Monkey's" are done. Picture will be posted as soon as natural light is more sufficient.

På stickorna just nu finns "Juno Regina". Garn "Teetee Elegant", 70% kamgarn - 30% tussasilke, i en mörk lila nyans. Igen. Men denna gången är det varken till mig eller Kära Modern.

Det här garnet är det tunnaste jag någonsin stickat med, 500 m/50 g, och fast jag använder 3 mm stickor tar det en evighet för bara några få centimeter. Jag har en deadline om ungefär fem veckor från nu. Det är fullt möjligt att jag får köpa en present i stället.

"Durrow" får en paus. Jag överväger om jag ska repa upp eller inte. Jo, seriöst, det gör jag. Sonen växer i ett galet tempo och jag börjar känna tvivel angående storleken jag valt.

"Monkey-sarna" är färdiga. Bild kommer så fort det naturliga ljuset är tillräckligt.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hamnade hos dig när jag goglade. Hur vet jag inte riktigt.Det började med att jag sökte förklaringar till hur man syr ihop tån på apsockarna? Ja mina är klara men jag ville se mer för jag blev inte riktigt nöjd. Kommer säkert att titta in fler gånger. Må gott