torsdag, februari 14, 2008

Happy Halloween! Oh, sorry, I mean "Happy Valentine's Day", of course, don't know where that came from.
Went to one of my favourite places today and there I got these.

Glad Halloween! Åh, förlåt, jag menar "Glad Alla Hjärtans Dag", så klart. Fattar inte var det där kom ifrån.
Jag åkte till ett av mina "Bästa-ställen" idag och då fick jag de här.

Yesterdat Husband came home with a "I-boycott-Valentine's-Day-bouquet". It was my favourite flowers, tulips, and I have to show you a picture of the primadonna herself. Isn't she just extravagant?

Igår kom Mannen hem med en "jag-bojkottar-Alla-Hjärtans-Dag-bukett". Det var mina "Bästa- blommor", tulpaner, och jag måste visa er en bild på primadonnan själv. Är hon inte överdådig?

And when I'm on to the subject "favourites" I'll have to show you my favourite paiting to. I don't know why but I'll get never tired of it.

Och när jag ändå är inne på "Bästa-ämnet" måste jag visa min "Bästa-tavla" också. Vet inte varför men denna tröttnar jag aldrig på.


Och med detta kan jag Bocka av Bokstaven "B" också. Nej, jag har inte tänkt fläka upp Svenska Akademiens varje gång, det är bara i yttersta nödfall det lär hända, om jag inte kan trixa till något ungefär lika långsökt som dagens bidrag...


Stickning: "Durrow" har fått en framsida och jag har precis lagt upp maskor för att sticka båda ärmarna samtidigt. Och så har jag börjat fundera på vad som ska bli nästa projekt. Dottern var inte särdeles intresserad av en "Tangled Yoke Cardigan". Har börjat skissa lite på egna modeller men jag har inte en susning om mönsterkonstruktion. Lästips, någon?

Knitting: "Durrow" has got a front and I have just casted on for knitting the sleeves simultaneous. I have also started to think about what to knit next. Daughter was not very interested in a "Tangled Yoke Cardigan". I have made some sketches on designs of my own but I have not a clue about pattern construction. Reading tips, anyone?


2 kommentarer:

Marianne sa...

Bonniers stora bok om stickning innehåller en hel del om hur man gör egna mönster. Allt om hur man ritar och vad man skall tänka på när man räknar ut maskor mm.

Strumpstickan sa...

Bra blå bild