lördag, maj 10, 2008


All of a sudden spring has turned into summer. It's hot and not only the birds are going berserk. Like everything alive thinks this is the last summer, ever, and stand in the most wonderful bloom possible.


Plötsligt har våren övergått i sommar. Det är hett och inte bara fåglarna går bärsärk. Som om allt levande tror att det är sista sommaren, någonsin, och står i vackrast möjliga blomning.




When I open my front door this is what I see.
När jag öppnar min ytterdörr är detta vad jag ser.




I don't remember their name but they come in many different shades.
Standing side by side with...
Jag minns inte deras namn men de finns i många olika nyanser.
Stående sida vid sida med...



...sweet-smelling herbs.
And I let my hand slip through the tiny leaves to catch just a hint of a lovely scent.
...väldoftande örter.
Och jag låter min hand glida genom det pyttiga lövverket för att fånga en aning av den underbara doften.



Saxifraga x arendsii
Rosenbräcka.



Apple blossom
Äppelblom



Black poppy
Svart vallmo



One or another dandelion are also growing in the garden.
Husband are not particular fond of them but I think they are beautiful.
En och annan maskros växer också i trädgården.
Mannen är inte speciellt förtjust i dem men jag tycker de är vackra.



It is almost to hot for knitting but small things are okey so far.
Det är nästan för varmt för stickning men små saker går fortfarande an.

Och om någon undrar hur det går med den stora, gröna högen kan jag berätta att jag fuckat upp rejält. Där det skulle stickas slätstickning med rätan ut har jag avigan ut. I nuläget innebär det att jag har runt 20 cm att repa upp om jag inte försöker acceptera faktum. Men det har jag nog lite svårare att göra. Ska förmodligen bara invänta lite svalare väder innan jag börjar dra upp första varvet med över 600 maskor. Tillåt mig sucka djupt och råda er att verkligen läsa igenom era mönster noggrant.


Inga kommentarer: