fredag, januari 08, 2010



Busted!

Det var så det kändes fem över sju i morse, där jag stod i Ramlösa under väntetiden mellan tåg och buss. En annan kvinna ställde sig också att vänta, klädd i en dragspelsbasker, förmodligen stickad i garn från Östergötlands Ullspinneri. Den såg precis ut som min, den jag stickat alltså, och sen gett bort till kära Modern.

Där stod jag i 13 minus med mössa på, vilket i sig inte händer särdeles ofta, men jag var inte klädd i vilken mössa som helst utan i en köpemössa - i ull/akryl-blandning.

Tagen på bar gärning med rumpan bar! Ungefär så kändes det just då. I helgen ska jag sticka en "riktig" mössa. Eller, det blir nog en halsduk till Sonen först. Han, med inbyggt element, tycker också att det är i kallaste laget nu. Jag har ju trots allt både sjalar och halsdukar. Och en köpemössa, även om den är i ull- och akrylblandning men han, han har inte en endaste halsduk.

Go´ helg på er!




Inga kommentarer: