onsdag, februari 03, 2010

...

Bloggen fyller jämnt dag!


Picture borrowed from stickyads.com.au


Ja, ja, det dröjer tills det är så jämnt som gäller i folkmun, tack och lov för det, då hade ju jag också åldrats i motsvarande grad. Är ganska nöjd med att tiden inte går fortare än den gör redan, det räcker och blir över när veckorna verkar bestå av bara måndagar och fredagar.

Hade jag gitit skulle jag bylsat på alla lager kläder och snörat kängorna igen för att gå ut och köpa något mumsigt att fika på dagen till ära. Men nä, trottoarerna är till stor del fortfarande oplogade i vår by och att trampa runt i snömodd på gatorna lockar inte så väldigt mycket. På vä
gen hem efter jobb hade jag inget annat val än att trampa i en snövall och sjönk då ner så jag stod med snö upp till låret. Jag är 168 cm lång. Och har långa ben! "Jag står kvar här", blixtrade förbi i skallen men det gick ju inte. Så jag knövlade mig ur vallen och fortsatte trava hemåt.

Igår sällade jag mig till alla andra som haft Ishbel på stickorna. Förmodligen är jag nära på sist i bloggosfären men jag gör oftast saker i min egen takt och så är det med det. Stickar i "Emblem" från Alvita, ett merinoullgarn som jag köpt från Lienes Design.




Det här garnet har repats upp ett antal gånger men inte känts riktigt rätt förrän i detta mönstret och det är ju synnerligen trevligt eftersom det
ganska länge legat på hyllan till ingen nytta. Bild på själva stickeriet får komma när jag har lite mer att visa än vad som är fallet just nu.

Hmmm, om jag skulle gå och baka lite muffins innan det är dags för soppan...?

Jo, definitivt, 39tusen besökare på fyra år, det måste ju också firas!




Inga kommentarer: