fredag, april 16, 2010

...


Inga hål i tänderna!

Det får firas.



Det är ju snart dags för fredagsmys.


Jodå, jag stickar fortfarande. Det går däremot inte så skarpt framåt. Har hamnat i det där läget igen när det mesta blir för litet, för blarrigt, för tunt eller bara för fel. Fel mönster till fel garn. Fel garn till fel stickor. Fel stickor till fel mönster. Fel, fel, fel. Det är inte alls kul och sätter sticklusten på undantag. Dottern undrade varför jag inte bara tar en paus men det har jag hittills inte vågat mig på. Är rädd att jag aldrig ska få lusten åter och det är fullständigt otänkbart med hyllor fyllda av garn.

Skulle ju på det där stickcaféet men magen hade en annan åsikt så det var bara att lämna återbud på grund av magsjuka. Blir så trött på den, på mig själv, på det mesta faktiskt. Om fem veckor ska Sonen konfirmeras. Om knappa nio veckor tar Dottern studenten. Där emellan borde Sonens födelsedag också firas. Det är högtider som jag faktiskt ser fram emot. Egentligen. Men jag är väl ungefär i samma läge som mina stickningar. Allt känns bara fel.


1 kommentar:

http://garnochannat.blogspot.com sa...

Hej! Hoppas ATT till slut finner du frid....
jag undrar när har du lust att hämta vinsten!?!
Meddela mig ...vad jag skall skicka!
Ha riktigt musig fredag.....!
Mvh liene