måndag, februari 06, 2006

Yes! Yes! Yes!

Jag lyckades få min strumpa färdig igår. Den allra första någonsin. Har även kommit ett gott stycke förbi hälen på nummer två. Och än så länge hänger alla avvikelser med på maskantalet som jag gjort från originalmönstret. Inte utan att man känner sig liiite stolt i alla fall.

Det är så bra med slätstickning. Jag har kommit på ett nytt konstprojekt som kan bli hur stort som helst om det vill sig väl. Det är i och för sig en tid sedan jag fick idén men allt eftersom jag suttit och stickat, i något slags meditativt tillstånd, så har fler och fler delar av projektet börjat få form.

Bonussonen ska hjälpa mig med att göra hemsida och igår började jag skissa på hur jag vill att sidan ska se ut. Det känns ganska viktigt att projektet går att följa via internet. Spännande är vad det är!

Ute snöar det som attan. Har gjort det större delen av dagen också. Precis som igår. Är jag trött på snö eller är jag trött på snö? Tycket att det gott kan räcka nu. Jag vill ha vååååår!

Inga kommentarer: