tisdag, april 18, 2006

Så är jag tillbaks vid virknigen. Har fått sprickor på pekfingret av stickningen men det får gå ändå, virknålen är ganska trubbig. Fortsätter med mina "remsor", ca 12 x 110 cm, fast ändamålet har skiftat. Har monterat ihop alla färdiga remsor till en ca 9 - 10 m lång remsa och jag fortsätter virka på den. Det är alltså ett projekt som jag bara jobbar på hemma. Ska använda remsorna till en installation i vår (3:ornas: kolla under "elever" och klicka på "K3") avslutningsutställning. Att tre år kan gå så fort. Prel vernissage den 14 maj. Lokal? Återkommer till det. Snart hoppas jag.

Inga bilder idag heller. Kanske i morgon...

I'm back to my crocheting. Got chaps (right word?) on my index finger because of to much knitting (nooo, can't be that, can it?) but I'll cope. Continuing with my "strips", they messure about 12 cm x 110 cm and I have assembled them to a 9 - 10 m long strip and keep on crocheting. So it's a project I only work with at home. I intend to use it in a installtion at our
("senior students": check "elever" = students and klick on "K3") final exhibit . Can hardly belive three years already are gone. Prelimanary opening May 14. Where? Get back to you, real soon I hope.

No pictures today either. Maybe tomorrow...

Inga kommentarer: