onsdag, april 19, 2006

Två turer till Malmö samma dag är väl egentligen en för mycket. Kanske. Eventuellt. Men ibland alldeles precis nödvändigt. I förmiddags per tåg för att kolla Spegeln där klassen ska ha en "teaser"-utställning inför den "riktiga" avslutningsutställningen (klicka på "Utställningar" för att se lite av lokalen på biografen). Defintivt datum kommer för denna utställningen också.

Nästa tur kvällstid med bil. Kvart i sju beslutade vi oss (mannen och jag) hastigt och lustigt för att vi skulle hinna ner och se lite av den performance som skulle äga rum på Inkonst mellan 19 och 21. Och eftersom mannen kör som en sydeuropeisk biltjuv hann vi se så pass mycket att vi kände oss nöjda båda två. Träffade rara människor ganska direkt vi kom innanför dörren så det blev mera gott för själen än "bara" upplevd konst.

I morgon ska jag på begravning och det är inte alls nåt kul. Min favoritmorbror dog för två veckor sen. Han och hans fru har en stor del av de bra minnen jag har från min uppväxt. Musik, sång, värme och kärlek kommer alltid vara förknippat med deras namn. Nu finns bara hon kvar och jag vet att det är så det är, livet, men det känns ändå ganska sorgligt.

Please forgive me, I'm to tired to translate into limping English. But I haven't written anything about knitting or crocheting...


Inga kommentarer: