måndag, maj 01, 2006

Hysteriskt stressad av förberedelser till lördagens konfirmation och två utställningar försöker jag stressa ner lite grann genom att uppdatera bloggen. Kanske för tidigt att säga men det känns inte riktigt som det hjälper.

I'm all stressed up preparing the reception for my daughters confirmation and two exhibitions. All in two weeks time. Trying to catch my breath in middle of chaos I decided to do some blogging. It might be to early to say but I don't think it's as calming as I need it to be.

Kom på att jag inte visat min färdiga påfågelsjal sen den blev blockad. Den har legat hopviken och har lyckats dra ihop sig en hel del men här är den nu!

Almost forgot to show my feather and fan shawl
. It's been folded for a while and isn't as pretty as it was right after blocking.

Då är denna också färdig. Från början följde en glittertråd med men den hasplade och krånglade så till slut tröttnade jag och froggade hela sjalen. Då var väl två tredjedelar färdig. Äntligen kan jag fundera på något nytt projekt. I varje fall någon gång i början av juni.

Ready and done! Frogged 2/3 since I went tired of the glitter thread living a life of it's own. At last I can think of starting a new project. Well, at least in early June...

Lärde mig något nytt på vägen. I stället för att avmaska stickade jag en i-snodd efter god hjälp från Fosco och Marika. Var lycklig som ett barn när jag var klar. Fint blev det!

Learnt something new on the way. Insted of casting of I knitted an i-cord after instructions from Fosco and Marika. Felt happy as a child after finish. It looks good!

1 kommentar:

HPNY KNITS sa...

if you can knit such gorgeous lace, you can easily knit socks!!! there is no offical blog for it yet, we can make one I suppose.