onsdag, maj 10, 2006

Parallellstickning på gång. Marika har dragit igång den inför sommarens stora evenemang, fotbolls-vm. Nu är fotboll inte ett av mina stora intressen här i livet (trots att jag själv faktiskt varit aktiv en gång i tiden... mmm, svårt att tro...) men eftersom jag fegade när det gällde OS tänkte jag ge det en chans nu istället. Men jag planerar inga stordåd. Tillåter mig att gå ut lite försiktigt så att orken håller hela turneringen. Formen är för tillfälligt lite risig eftersom så mycket annat stulit tid från träningen. Men jag är en fighter...

Parallell-knitting coming up. Marika has started it in time for this summer's big event, World Championship's in football. Well, football isn't one of my great interests in life (though I been playing myself... mmm, hard to belive isn't it...) but because I chickened out last Olympics I thought I would give it a chance. But I have no grand plans. Allow myself to start easy so my strength will last the hole tournament. My shape is a bit rusty, working out has been suffering cause a lot off more important things needed my attention. But I'm a fighter...

Det börjar dra ihop sig för skolresan till London. Har en dag extra innan det obligatoriska schemat med diverse konstupplevelser börjar gälla. Eftersom det är väldigt lite tid till garnspan behöver jag lägga upp en tight plan för att hinna med så mycket som möjligt. Tips på bra, kul och, om det ens är möjligt, billiga garnaffärer tas emot med tacksamhet.

Soon it's time for the trip to London with school. Have a single day before the obligatory schedule with lots of art experiences starts. Though I have very little time for yarn scouting I need to make me a tight plan so I can do as many shops as possible. Have you any ideas of good, fun and, if it even exists, cheap yarn shops, please let me know.


Inga kommentarer: