söndag, november 05, 2006

Om det nu finns någon nackdel med att jobba i en garnaffär så är det att man behöver sticka upp modeller till skyltningen. Det leder lätt till att man får sitt lystmäte på arbetet och sedan inte tar tag i stickorna när man är hemma igen. Får väl försöka klura ut hur jag ska förhålla mig till detta eftersom jag har (alldeles för) mycket jag vill göra. I varje fall är modellerna till julskyltningen på god väg. Jag har två småsaker på min lott. Denna är färdig och denna (övre delen på bilden) har blivit 7 - 8 cm. Bilder kommer när "setet" i mörk ljungrosa är komplett.

If theres a "bad" thing about working in a yarn store it must be to knit models for the "exhibit windows" (lack of right words I comfort myself thinking my blog readers are intelligent people that easily figures out what I mean). You risk to have had your dosis off knitting at work and don't grab the needles when back home again. I have to find a way to manage cause there's so much (maybe too much?) I wanna do. Anyway, the models for christmas window decoration are on it's way. I have two small things on my share. This is done and this (upper part in picture) is about 7 - 8 cm. Pictures when set in dark Heather-pink is completed.

3 kommentarer:

HPNY KNITS sa...

as long as your fingers touch the fibers and click the needles, who cares if it is for the window display...
:-)
I love that headband, Alpaca? is there an English translation?

Gita sa...

Jag avundas dig i alla fall! Vi måste få se dina alster i skylten när de är klara.

Anonym sa...

Hej Annelie!

Hur e det med dig? Var jobbar du? Så att man kan komma och titta...