fredag, december 01, 2006

Gissa vad! Jag har fått IK. Inte! Skickade mejl nummer två idag. De har inte ens svarat på det första. Jag har annars alltid trott att amerikaner är nästan överdrivet effektiva. Hade visst fel just i detta fallet. Oturligt för mig så är jag inte så pass bra på engelska att jag kan vara sofistikerat "giftig". Har annars behov för det i nuläget. Stickning och allt ikring är synnerligen allvarligt för mig. Äh, egentligen inte, jag är bara såååå himla sugen på att bläddra i en glättad tidning med massor av inspiration och just nu vet jag inte var jag ska göra av den frustrationen. Med andra ord har vi nått till dagens i-landsproblem. Och med ens känner jag mig extremt ytlig men till eget försvar får jag säga att tillvaron inte glider som på smörad macka så det är väl därför jag skulle behöva lite annat att tänka på. Något lite mer kravlöst. Utan oro och trötthet... och oro... och...

Guess what! I have received IK. Not! Sent e-mail number two today. They haven't even responsed first one. I always thought that americans are almost overwhealming efficient. But I obviesly was wrong in this case. Bad luck for me I'm not that good in english so I can be sofisticatedly "toxic". Have a growing urge for that right now. Knitting and all around is very serious to me. No, not really, but I'm so in need for distraction from life and demands that frustration grows every day I check my mail box. Sounds like I'm the most shallow person in the world. Well I'm not. I'm just worried and tired... and worried... and...


Över till annat. På stickorna just nu: Regia-strumpor till sonen, en julklapp till dottern (vad skriver jag inte här för ibland läser hon min blogg) och ett par raggsockar till mig själv.

New subject. On the needles right now: Regia socks for son, christmas gift for daughter (don't tell you what cause she sometimes reads my blog) and a pair off (ragg-) socks for me.

Vad är detta då? Nix, barnen har inte lekt med mammas hår och garn. Fast det ser ut så. Det är en sjal. Ett försök att skapa lite vardags-glamour. Betydligt snyggare i verkligheten än på bild.

What is this then? No, it's not kids playing with mummys hair and yarn. Looks like it though. It's a shawl. An effort creating ordinary day glamour. Looks better in real life than in picture.

På lite avstånd ser sjalen inte fullt lika udda ut.
In some distance shawl doesn't look that odd.

2 kommentarer:

HPNY KNITS sa...

the yarn is very organic, and reminds me of the leaves on the ground in the park. lovely.

Anonym sa...

IK är verkligen en pest, jag vet att det är många här i Finland som inte heller har fått den. Eftersom jag nästan varje vecka pendlar in till Helsingfors beställer jag den inte, utan köper lösnummer, den kommer ca en vecka efter utgivningsdatumet till Stockmann.
Sockorna har en härlig färg, och schalen ser sååå skön ut, du måste visa den när den är klar!