torsdag, mars 08, 2007

Till att börja med, nya Knitty är ute. Rent spontant känner jag att jag måste göra en kortare version av de här. Om jag överlever Sock Madness vill säga.

First of all, new Knitty's out. Spontanious I fell a need to do a shorter version off these. If I survive Sock Madness that is.

Jag har blivit "utmanad" från två olika håll. Först från Anna som vill att jag besvarar följande.

I've been challenged from two different people. First by Anna, asking me to answer following questions. I was almost done translating it all when my computer turned it self off. So, I am very sorry, but I am to tired to do it all over again.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"den dödsdömde vinglade till på flaket, oxen drog bort kärran och" - ur "Svärdet och Spiran" av Ken Follet, en bok som Dottern lånat på skolbiblioteket.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En liten porslinsängel.

3.Vad var det senaste du såg på tv?
Ääääh? Totalt hjärnsläpp!

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
20 i två? (Halv tre!)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tränar min manlig sida! Måste man göra flera saker samtidigt?

6. När var du ute senast och vad gjorde du då?
Bar in matvaror från bilen.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Annas blogg.

8. Vad har du på dig?
Plastfolie, vad annars?

9.
Drömde du något i natt? I så fall - vad?
Vet inte.

10. När skrattade du senast?
Riktigt hjärtligt - igår - till det här!

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Inte så mycket. Bortsett från tapeter ingenting alls. Befinner mig på Dotterns rum dit datorn har flyttat och hon är inte färdiginredd än.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Nä.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Den är väl okej.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Jag har faktiskt jättebra minne. Det är bara lite kort.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Efter att ha donerat minst hälften (beroende på hur mycket "multi" i multimiljonär betyder) till ställen där pengarna gör bättre nytta så hade jag försökt hyra in Bygg Lov-teamet så att de kan fixa färdigt det som behöver fixas i vårt hus. Efter det hade jag nog fått sätta på mig stora tänkarmössan en stund.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
På både gott och ont är jag spontan och öppen så jag har nog inga större "hemligheter"... men, jo, i vårt porslinsskåp har vi plastmuggar från IKEA i olika färger. Tvångsmässigt måste jag ställa dem i en viss ordning även om det inte är jag som ställt in dem där sist.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Fylla alla med så mycket kärlek till sin nästa att världens rikedomar fördelades rättvist och att våld blev något ofattbart som bara fanns i historieböckerna.

18. Tycker du om att dansa?
Ja!

19. George Bush?
Hoppas verkligen att det amerikanska folket inser att de behöver en bättre ledare än den här.
I really hope the american people realize they need a better leader than this one.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp flicka?
Om Dottern blivit en pojke skulle han hetat Oskar och om Sonen blivit en flicka skulle hon hetat Emilia. Nu blev det som det blev och därför har barnen helt andra namn vilket jag tror att de är tacksamma för.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, vintertid, varför inte?

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Kommer du nu? Ah, gå igen med dig!"

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
De fyra eller hundrafyra som känner sig manade.

Efter detta måste jag ju berätta att jag beställde lite strumpgarner från Garnkorgen igår. I senaste laget kan man tycka eftersom Sock Madness börjar på lördag. Hade tidigare konstaterat att mitt sockgarns-lager behövde uppgraderas en aning men tydligen lyckades jag förtränga den insikten igen. Kanske är det tävlingsnerverna som börjar göra sig påminda? Nåväl, jag beställde och betalade igår och redan i förmiddag damp ett paket ner. Ja, särskilt mycket beställde jag inte, måsta gå ut försiktigt så att inte lilla börsmuskeln sträcks men det blev den här och den här. Och de passar kanonbra ihop! Tack, Maria, för supersnabb service!

I have to tell you I ordered some sock yarn from Garnkorgen (Yarn basket) yesterday evening. Almost to late one can think due to start of Sock Madness saturday. Had earlier established that my sock yarn stash neede to be upgraded but obviously I managed to repress the fact. Maybe it's the competition nervs resembling. Anyway, I ordered and payed yesterday and already this morning they dropped down in my mail box. Didn't order very much, making a light start watching out not to stretch the small wallet muscel, but I ended up with this and this. Best of all they goes absolutely superb together! Thanks, Maria, for swift service!



1 kommentar:

Maggan sa...

Ja visst är dom tokläckra dom sockarna i Knitty!! Jag bara måste göra dom oxå. Jag som äääälskar flätor!!