torsdag, mars 15, 2007

Till att börja med vill jag tacka för alla era snälla ord när det gäller mitt avhopp från Sock Madness. Det var precis de ord jag behövde höra när jag kände mig som årets mes. Tack rara människor!

For start I'd like to thank you all for your kind words regarding me dropping out of Sock Madness. It was just the words I needed to hear when feeling like wuss of the year. Thank you sweet people!


Jag repade upp mina "Mad Cow" strumpor och med bara åtta maskor färre än innan (fortfarande åtta maskor fler än mönstret) har de känts betydligt snabbare att sticka. Garnen jag använder är Opal UNI, färg nr 1413 (cardinal) och Opal Regnbåge. Så här ser de ut med en extra repetition av randningen på skaftet.

I frogged my "Mad Cow Socks" and with only eight stitches less than before (still eight more sts than pattern) they feel like a more faster knit. The yarns I use are Opal UNI, shade no 1413 (cardinal) and Opal Rainbow. This is how they look with one extra repeat striping on the legs.


"Wool Peddler's" sjalen fortsätter växa om än inte särskilt snabbt på grund av att Sock Madness kommit emellan. (Även om jag dragit mig ur tävligen fortsätter jag däremot att sticka mönstren parallellt.) Själva rätstickningen var ren öken men nu när jag ser hur spetskanten växer är det betydligt roligare.


"Wool Peddler's Shawl" continue to grow but not very fast because of Sock Madness in between. (I withdrawn from the contest but continue to knit the patterns on my own.) The garter stitch knitting felt like a dessert walk but now when I can see the lace edging growing it is a lot more fun.


Det är svårt att få till den röda färgen men jag hoppas att ni inte blir alltfär bländade av "knalligheten" på bilderna.

It's hard to get the red colour right but I hope you wont get blinded from the picture's brightness.


Särskilt mycket har inte hänt på "festremsan", "Falling Water Lace Scarf". Men det är en liten nätt stickning som är lätt att ta fatt i för bara några snabba varv.

Not much work has been done on the "Falling Water Lace Scarf". But it's a neat knitting easy to pick up for a few, fast rounds.


Som om det inte skulle varit nog med "We call them pirates"-mössor så finns fortfarande nummer tre på stickorna. Den här i alpacka har varit på gång ganska länge men fick ligga till sig när jag insåg att den skulle bli för liten till Dottern som den från början var tänkt till. En ny mottagare är dock påtänkt men eftersom våren äntligen har kommit är det ingen direkt brådska med slutförandet. Efter denna lär det dröja väääldigt lång tid innan det blir fler dödskallemössor.

As if there wouldn't been enought off "We call them pirates" hats, number three is still on the needles. This one in alpaca has been going on for quite some time now but it had to take a rest when I realized it where to small for Daughter. A new recepient is pointed out but since spring arrived it's no hurry finishing it. And when it is, a very looong time have to pass before I knit another one. If ever!


2 kommentarer:

miastick sa...

Jag hade också tänkt kommentera ditt avhopp, men det blev inte av. Jag tycker inte du är årets mes, utan årets klokaste! Good for you att du lyssnar på dig själv och hör varningssignalerna! Kram!

Anonym sa...

Tjena
Va smart att randa ett enfärgat och ett självrandande garn! Det ska jag komma ihåg!!!