torsdag, juni 14, 2007

Skolavslutning nummer ett gick av stapeln idag och nio år i grundskolan är över för Dotterns del. Innan gymnasiet börjar i augusti väntar först fyra veckors sommarjobb och sedan en lång och välförtjänt vila.

Traditionsenlig dokumentation gjordes innan Dottern cyklade iväg till de sista skälvande minuterna i skolsalen och till kvällen var det ytterligare fotosessioner för att föreviga stassen innan balen tog sin början.

Iklädd sin egenhändigt sydda balklänning med lilla väskan på handleden (som hon också sytt själv) och silkesjal över axlarna.


I morgon är det sonens tur att sluta skolan.

Today was breaking up day number one and nine years in compulsory school was over for Daughter. Before upper secondary school starts in august she's first gonna work for four weeks and then have a long and well deserved vacation.

As tradition calls for photo documentation were made before Daughter rode her bike to the last shivering minutes in school and tonight more photo sessions took place to immortalize her finery before the ball.

She has sewn the dress and the little bag herself and silk shawl was knitted by me.

Tomorrow it is Son's breaking up day.


6 kommentarer:

HPNY KNITS sa...

congratulations and a lovely shawl too!

Anonym sa...

Hej vilken fin sjal!!

Anonym sa...

Så himla fin, hela hon. Jag förstår att du är stolt!

Anonym sa...

hej o tack för dina snälla ord om min blogg, det blir inte så mycket bloggat för mej just nu, vill bara inte. men jag har tittat på dina jättefina saker, det må man bara säga, du är duktig, dotterns sjal såg underbar ut, synd att man inte såg hela klänningen

Strumpstickan sa...

Vacker sjal och vacker bild!

Anonym sa...

Hej Anneli,
Jag försöker komma i kontakt med dig via e-mail men hittar den inte så jag använder mig av detta forum i stället. Hoppas det går bra.

Jag vill be dig att länka om adressen till min affär. Se nedan:

GARNSHOPPEN har, från och med 1 juli, 2007 bytt webbadress. Vi behåller vårt namn, GARNSHOPPEN, men adressen till oss är WWW.GARNWEBBEN.SE
och vår nya e-mail adress är garnshoppen@garnwebben.se.

Vi har också bytt utseende, men det blir minst lika lätt, om inte lättare, att lägga era beställningar. Gå gärna in idag och lägg in oss som favoriter så hittar du oss lättare när det blir dags att beställa garner igen.

Så jag vore tacksam om du kunde länka om adressen på din sida till www.garnwebben.se.

Tusen tack på förhand och trevlig sommar!!
Hälsningar
ELizabeth