fredag, augusti 17, 2007

Fick nedanstående per mejl från Mannen. Jag tycker att det är kul! Gör du? Faktiskt skulle jag kunna tänka mig att göra flera av punkterna.

För att göra vardagen lite mer spännande och innehållsrik rekommenderas någon/några/alla av nedanstående tips att utövas med jämna mellanrum...

1) Vid lunch, sitt i din parkerade bil med solglasögonen på. Peka på förbipasserande bilar med en hårtork. Se om de saktar in.
2) Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha pommes frites till det.
3) Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp som säger "Inkorg".
4) Utveckla en onaturlig skräck för häftapparater.
5) Häll koffeinfritt kaffe i kaffeautomaten i tre veckor. När alla har kommit över sitt koffeinberoende, byt till espresso.
6) Avsluta alla dina meningar med: "I enlighet med profetian".
7) Använd inte punkt
8) Så ofta som möjligt - hoppa istället för gå.
9) Fråga folk vilket kön de tillhör. Skratta hysteriskt när de har svarat.
10) Specificera att din drive-in-order är för att "ta med".
11) Sjung med på Operan.
12) Gå på poesiafton och fråga varför dikten saknar rytm.
13) Häng myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungelljud hela dagarna.
14) Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte kan komma på deras fest för att du inte känner för det.
15) Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn, Rock Hard.
16) När pengarna kommer ut ur bankomaten,skrik: "Jag vann!", "Jag vann!" "Tredje gången denna veckan!!!"
17) När du lämnar Skansen, spring till parkeringen skrikandes: "Spring för livet De har rymt!"
18) Säg till dina barn vid middagen: "På grund av dålig ekonomi måste vi låta en av er försvinna." Och det sista sättet att hålla uppe en lagom nivå av galenskap:
19) Skicka detta e-mail till alla i din adressbok,även om de har skickat det till dig eller uttryckligen bett dig att INTE skicka dem sådana här mail.


2 kommentarer:

Anonym sa...

jaha & jag har inte fått det mailet ... även jag känner att det finns flera punkter som jag kan tänka mig att göra sååå skicka på bara ... kramen Anna!!

Maggan sa...

Hahaha! Det är sånt som jag önskar jag hade modet att göra nån gång!! Åtminstone någonstans där dom inte känner mej ;)