fredag, november 16, 2007

Sorry, still no picture on my pretty shawl. The weather is so grey and dark one almost needs the light on all day. I can show you Son's hat though. A quick little knit finished some weeks ago. It's long enough to cover ears and forehead and fits just fine under his bicycle helmet. Knitted in Sandnes Lanett, a soft 100% merino wool, superwash it is, wich I think is necessary for a childs hat.

Tyvärr, fortfarande ingen bild på min fiiiinna sjal. Struntar i att eget beröm luktar illa för jag är väldigt glad att sjalen blev så fin. Vädret är däremot inte fint utan så grått och mörkt att man nästan måste ha ljuset tänt hela dagen. Men jag kan ju visa en annan bild, nämligen på Sonens mössa. En snabb liten stickning som jag gjorde för några veckor sedan. Tillräckligt lång för att täcka både öron och pann
a och passar superbra under cykelhjälmen. Stickad i Sandnes Lanett, mjuk 100% merino som är superwash-behandlad, ett måste för en barnmössa tycker jag.


Felt I was the only one left who had not signed up for "PIF" until I found Yarnalized updated blog. Thank you Bloglines! Now I'm in the "game".

“I will send a handmade gift to the first 3 people who leave a comment on my blog requesting to join this PIF exchange. I don’t know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrow or next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise! The only thing you have to do in return is pay it forward by making the same promise on your blog.”


De tre första som lämnar en kommentar på det här inlägget (och därmed själva lovar att gå med i kedjan) får alltså en handgjord present av mig inom 365 dagar. Det du behöver göra är att kopiera ovanstående text på din blogg och "skicka vidare" till tre nya.

Trodde faktiskt att alla kedjor rasslat förbi mig men så hittade jag till Yarnalized och där var jag först. Nu är jag också med i leken!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ingen som vill ha något av dig =( Har redan varit med och har fullt upp att hitta på vad jag ska ge till mina kommenterare. Hoppas att Moren mår bättre nu.
Kram Kida
http://kidassticksida.blogg.se