tisdag, december 04, 2007

FO's!
Färdigt!


Shaped Triangle Shawl from "A gathering of Lace".
To get a hint of the right shade of this dark and rich lilac you can check picture no 2 of "Mom's hat". It is not exactly the same (different yarn too) but I can't get closer to it.

Shaped Triangle Shawl från "A gathering of Lace".
För att få en hint om den djupa, fylliga färgen kan du kolla bild nr 2 av "Morens mössa". Det är inte exakt samma (olika garn också) men närmre än så kommer jag inte.
(Om någon irriterar sig på att den svenska texten är kursiv beror det på att Blogger är fullständigt fritt från samarbersvilja.)

More "Shaped Triangle" and ...
Mer "Shaped Triangle" och ...


... another one.
... ännu en.

Over to "Mother's hat", a christmas gift.
Över till "Morens mössa", en julklapp.


From the side.
Från sidan.

From the back.
If you think the pattern's getting smaller and smaller closer to top you are right. I'm very happy about how this turned out. As I told you in an earlier post, it's my own pattern.

Bakifrån.
Om du tycker att mönstret ser mindre och mindre ut mot toppen har du helt rätt. Jag är väldigt nöjd med hur resultatet blev. Som jag berättat i en tidigare post är det mitt eget mönster.

Christmas gift for MiL.
(No, I don't hate my mother, she had a shawl some weeks ago.)

Julklapp till svärmor.
(Nej, jag hatar inte Moren, hon fick en sjal för några veckor sen.


Kimono Shawl from "Folk Shawls" by Cheryl Oberle.
This shawl is huuuuge. And I even left out two pattern repeats.

Kimono Shawl från "
Folk Shawls" by Cheryl Oberle.
Den här sjalen är gigabautisk och då utelämnade jag ändå två mönsterrepetitioner.


Front and back look's the same.
Fram- och baksida ser likadan ut.


A pretty monotonus pattern giving a beautiful result.
But my shawl favourite this far is the "Shaped Triangle" and that one I'll keep.

Ett ganska enahanda mönster som ger ett vackert resultat.
Men min sjal-favorit hittills är "Shaped Triangle" och den behåller jag själv.

Finally the Argosy scarf.
Slutligen Argosy-halsduken.


Front
Framifrån


With this back picture I'll end the posting for today.
Oh, by the way, all details on these projects can be found on Flickr.

Med denna bakifrån-bild avslutar jag dagens bloggande.
Åh, förresten, alla detaljer om dessa projekten kan hittas på Flickr.

9 kommentarer:

miastick sa...

Oj vad mycket ögongodis! Underbara skapelser!

Anonym sa...

Vilka härliga sjalar!! *mums*

LenaL sa...

Underbara, allihop!

LenaL sa...

Tack själv för den vänliga kommentaren på min blogg. Visst är det himla kul när man märker att folk läser det man skriver!

Annas garndrömmar sa...

Vad mycket fint! Mössans mönster var ju jättelyckat, snyggt avslut upptill! Funderar precis själv på långa muddar i ett liknande mönster, och där slipper jag klura ut ihoptagningarna ju ;)

Garngamen sa...

WOW vad fantastiska sjalar. Helt otroligt vad produktiv du är. Och helsnygga färger också. Verkligen mästerverk... Grattis!

Knit-Marie sa...

Oj så fint! Bugar och grattar till ett fantastiskt jobb!!

Boel sa...

Jag instämmer i hyllningskören. Du gör fantastiskt fina saker. Sjalarna är otroliga.
Hoppas ni får en härlig jul!

Anna sa...

Vilka underbara sjalar, blir lätt avundsjuk då jag önskar att jag skulle ha samma tålamod att sticka spets i den storleken. De är helt underbara, du är jäätteduktig.