tisdag, januari 08, 2008


Monkey's progress. One pattern repeat to go on second sock. To be continued right after this posting.

Monkeys framsteg. En mönsterrepetition kvar på andra strumpan. Fortsättning följer direkt efter detta inlägg.

Blir man förlåten för små elakheter om man gör offentlig avbön? Fast då förutsätter det kanske att man ångrar sig och det gör jag egentligen inte.

Jag är så saligt trött på att i tid och otid bli påhoppad av försäljare på ställen där man borde vara "fredad". Till exempel i entrén hos Ica-butiken. Eller på deras parkering. Eller på de "allmänna" ytorna i det stora köpcentrat. Det är precis av samma anledning som jag registrerade telefonen hos Nix. Min tid är min och då är det inte okej för vem som helst att göra intrång i min sfär när jag inte har bett om det, inte ens visat minsta intresse. Allra värst är det när ens vänliga "nej, tack" till på köpet blir ifrågasatt. Ofta kan det i och för sig bero på att den repliken kommer per automatik redan när jag ser att försäljaren öppnar munnen. Men ändå.

Idag var det alltså dags igen. I det stora köpcentrat dit jag tagit mig tillsammans med sonen. (Begriper det inte - han bara växer och växer!) Där går vi glada i hågen på väg mot sportaffären när en yngre man plötsligt står framför mig. När jag såg att han drog efter andan så utan att tänka efter mumlade jag något med tungan i gommen och tecknade lite med handen mot ena örat. Tyckte själv att det lät som en väldigt trovärdig imitation av en hörselskadad och mannen drog sig snabbt undan. Hade jag vetat att det kunde vara så lätt skulle jag börjat med detta för länge sen.

Detta föder givetvis en annan fråga. Hur mogen ska man vara vid 43?

6 kommentarer:

Marianne sa...

Den kanske man skulle ta efter... Jag tål inte dessa påhoppare heller.

IngelaS sa...

Tack Anneli för kommentaren på min blogg, det värmde !
Den är borta nu för husfridens skull...

Anonym sa...

Smart det ska jag göra nästa gång!! Det är ungefär som när man gift sig och inte har några barn så frågar ALLA inte om utan när man ska skaffa barn. Fruktansvärt irriterande!! Sist sa jag att jag inte kunde få några bara för att jag blev så less. Väldigt moget av mig....*S*

LenaL sa...

Varför ska man vara så in i bänken mogen alla gånger? I synnerhet när det gäller ej efterfrågade försäljare tycker jag gott man får vara väldigt omogen. Det är ju dom, som så ouppfostrat antastar oskyldiga människor! Usch, jag blir ursinnig bara jag tänker på dem! Tänk om det varit lika lätt att få tag i en försäljare i de stora varuhusen, när man verkligen vill ha hjälp och information!

Ha det så gott!

miastick sa...

Bra tips! :)
Och fin färg på opalen.

Anna sa...

Det låter väldigt moget i mina öron! Hade gärna kollat in dig in action! Ha ha!