onsdag, april 15, 2009



Har försökt vänta ut Dottern ett gott stycke tid nu (ja, när jag väl hade bestämt mig för att åstadkomma lite bilder) för att dokumentera en del lite mer feminina accessoarer men precis som det egentligen ska vara i hennes ålder prioriteras föräldrabehov ganska lågt. Sonen har däremot inte kommit riktigt lika långt i avnavlingen (eller så hade han helt enkelt inget bättre för sig) och ställde därför upp för en fotosession i kvällssolen. För att dra ut på härligheten ännu lite till kör jag en-om-dan-metoden.


Säg hej till "Cherry"




Mönster:
Helga Isager
Garn: Fyra nystan av underbara Misti Alpaca i en fantastiskt fin lila färg, nr 2104. Fick de första nystanen härifrån och köpte några till för att ha tillräckligt. Till detta några småsnuttar av Drops Alpaca i färgerna 2916, mörklime, och 7300, ljuslime.
Stickor: 5,5 mm Addi rundsticka + 3,5 mm strumpstickor till det lime-iga.
Storlek: Har ingen aning. Tillräckligt lång för att gotta till det ordenligt om halsen.
Påbörjad: 2008-09-24
Färdig: 2008-10-04
Hot or Not: Garnet är ju bara så mjukt att det nästan är omöjligt. Trots det tjejiga utseendet på halsduken ville Sonen knappt lägga av den. I övrigt tycker jag att lila och lime är en ganska kul kombination och det ihop med den lite annorlunda designen så är "Cherry" en klar fullträff.






Den kan också bäras så här!






Eller kanske så här?






Den lila nyansen är här helt perfektpå min bildskärm.
De lime-iga är däremot lite för gula.


Har egentligen inte känt något större behov av att köpa mer garn under ganska lång tid nu (vilket inte är detsamma som att jag har avhållit mig) men sen jag fick händerna i Misti Alpacan igen väller ett enormt begär upp efter mera. Då är det ju tur att dagens post är färdig och att jag har lite presentpengar kvar sen senaste födelsedagen... gud, vad jag har det bra!




2 kommentarer:

ellinor sa...

Jag vill bara påpeka att jag visst prioriterar dig och din sjuka garnhobby. Dock har jag, om du inte märkt det, haft lite (läs helvetiskt mycket) att göra på senaste tiden.

Puss Mams. /E

Ilsefin sa...

Vad kul att få se vad det blev av garnet och jättekul att höra att du är så nöjd med det! :)

Halsduken blev jättefin och instämmer i att lila och lime är snyggt ihop!