fredag, augusti 28, 2009




Idag låg ett litet paket i brevlådan. Det var från Deisy Design där jag beställde garnet till Dotterns tröja. Glömde berätta om den alldeles förträffliga service jag fick vid den beställningen och alldeles, precis lika bra var den denna gången. Sånt gillar jag. Mycket!

I vilket fall, så fick jag lite nojja ifråga om jag kanske inte räknat riktigt rätt med garnåtgången till Dotterns storlek. Det hade jag inte så det fick bli en tilläggsbeställning. Hade jag inte själv vetat om det skulle jag aldrig kunnat tro att jag jobbat som ekonom och fortfarande rör mig i den sfären. Vissa saker är fullständigt obegripliga. Precis som universums storlek.

Oavsett vad, paketet är fortfarande oöppnat. Och det är lite spännande. För jag var alldeles "tvungen" att beställa något litet mer för att "slippa" frakten. Kan inte påstå att det var en större uppoffring och på något outgrundligt vis lyckades jag förklara för mig själv att det var helt okej inom ramen för mitt, så kallade, garninköps-förbud.

Så nu sitter jag här och undrar hur de där andra garnerna ser ut, känns och doftar. Funderingar över vad de ska bli till låter jag vänta tills vi blivit närmare bekanta. Någonstans ska en vänskap börja och jag tror att tiden är inne, precis nu.



Inga kommentarer: