söndag, september 27, 2009



Frisknade till, jobbade en vecka och vaknade sen förra lördagen med 40 graders feber. Att jag haft någon form av influensa är ställt utom allt tvivlel men just vilken sort är lite mer oklart. Trots att jag hunnit jobba nästan en vecka till sedan runda nummer två känner jag mig inte helt kry ännu. Både fysisk och psykisk energi är nere på en ganska låg nivå och jag vill ha mitt "gamla" liv tillbaka!






Slutförde den hemliga presenten för några dagar sen och kände därefter behov av något nytt. Men eftersom energinivån ligger där den ligger har jag inte riktigt ork till att påbörja koftan till Dottern ännu, mest för att huvudet inte känns som det är riktigt med. Sticker därför emellan med ännu en Weaver's Wool Mini Shawl i garner som är ren kärlek. Gillar verkligen hur bra den här modellen ligger kvar på axlarna och versionen i Evilla förgarn (bild nedan) var den jag använde mest förra vintern.






Har funderat både länge och väl på om jag ska vara med på VisaLisas roligheter. Det låter alldeles fantastiskt kul men har jag ork? Kan man önska sig en liten utmaning som egentligen är ganska stor när trötthet och mönstervåndor inräknas? Har i varje fall kommit fram till att "tango" nog är den kategori där jag platsar bäst. Det är några dagar kvar tills anmälningstiden går ut så jag funderar en runda till.



Inga kommentarer: