tisdag, september 29, 2009



Är ledsen idag eftersom jag fortfarande är så trött, allmänt "skrabbig" och - lite febrig - igen. Vill så mycket men orkar inget och blir lack på mig själv för att jag inte orkar vara pigg och glad som jag egentligen vill vara.

Hade ärende till Ängelholm igår och stack inom gamla praktikplatsen för att säga "Hej!", det var länge sedan sist. Regiagarnet ska försvinna från sortimentet så det var utförsäljning. Fyra nystan för 150:-- och vid så bra erbjudanden gäller inga som helst inköpsrestriktioner. Ända sedan jag stickade de här har jag tänkt köpa garn till ett eget par. Dessa gavs bort men jag blir så glad när jag ser bilden.



Gladgarn!




Knallrött är heller aldrig fel när livet känns lite grått.


Var nästan på väg ut ur affären igen när blicken föll på detta. Det fick också följa med hem. Säkert var det intuitionen som visste att det skulle behövas till tröst idag.



Fame Trend från Marks & Kattens.



Faktiskt känns det en aning bättre redan nu. Ibland behöver man bara en liten påminnelse om hur mycket man har att vara tacksam över. Och när man har det så bra att garn kan köpas när lusten faller på, ja, då har man det väldigt bra. Ska försöka komma ihåg det en stund till.



2 kommentarer:

Boel sa...

Usch så kämpigt med inte bara en infuensaomgång utan två. Sån tur att du hittade lite garn att pigga upp med.

Boel

Garntrollet sa...

Vilka fina garn och bilder! Gladbilder :-)

Hoppas att du snart bli frisk och krya på dig!