lördag, oktober 03, 2009



Sjalen är färdig! Men med det gråväder vi har idag blir det inga roliga bilder så de får vänta. Det ger mig kanske också tid att blocka den lite. Fast förmodligen inte. Har försökt göra en lista i huvudet på alla färdiga saker som ligger och väntar på blockning. Fattar inte varför jag har så svårt att komma till skott med det där sista som betyder så mycket för det stickade och så länge de är oblockade blir de heller inte använda. Får försöka säga till mig själv riktigt på skarpen så det blir bättring på den fronten.

Få se nu, de som ligger på vänt är:
- Icarus Shawl. Är fortfarande tveksam till om det rosa och gröna verkligen är fint ihop.
- Flower Basket Shawl nr 4. Underbart garn, underbar färg! Lagom stor att ha bara runt halsen.
- Lace Ribbon Scarf. Mjukt bomullsgarn i fin färg men kanske inte just min nyans av grönt.
- Chevron Scarf. Underbart silkegarn från Solsilke i fantastiska nyanser. Blev över efter dotterns bal-sjal.
- Queen Anne's Lace Scarf. Noro Silk Garden, bara det säger att den här raringen borde blockas direkt.
- En Annas axelvärmare-wanna be. Påbörjad en sömnlös natt utan tillgång till dator eller mönster. I samma bomullsgarn som Lace Ribbon-en.
- Baktus scarf. Mjuk och gosig tänkt som present.
- Hemlisen som jag bara är nöjd med.
- Och givetvis, sjalen jag blev färdig med idag, i garn som är ren kärlek.

Till listan kan jag även foga filten som kära Modern virkat i lite kraftigare bomullsgarn. Vacker som en dag men ganska tung och därför lite svårhanterlig. Säkert är att den skulle bli ännu vackrare med en kärleksfull blockning. Det ser alltså inte ut som om jag skulle ha brist på sysselsättning.

Ha det gott alla!


1 kommentar:

Visa Lisa sa...

Såg din kommentar till "audition closed" först nu av någon underlig anledning! Förlåt!
Jag kan inte med gott samvete säga att du inte får vara med eftersom det stod 30 september på din kommentar - alltså var du i tid!
En till gör varken från eller till! Lämna en kommentar på Tango nu, så tar jag med dig också (skriver din utmaning under måndagskvällen)