söndag, november 29, 2009



Första advent!

Helt galet att vi redan är här. Längtar efter att få tända stjärnor och elljusstakar och göra det riktigt mysigt. Som Mynta till exempel fast jag egentligen inte alls är så "pyntig". Trodde faktiskt inte att jag skulle sakna det juliga så mycket som jag gör men jag får stilla mig en tid ännu. Vi ska få bytt alla fönster utom fyra på entréplanet, plus ytterdörr och ljusinsläpp vid den. Som tur är tar vi hantverkare till hjälp så jag hoppas att de ska göra jobbet bra och snabbt så det blir klart under veckan. Extra spännande är det eftersom vi ska ha annan färg på snickerierna ute.

Sen kan man ju resonera om det kloka i att få något så genomgripande gjort när julen är så pass nära men vi har inte så särdeles mycket spänning i våra liv i denna familjen så vi får väl utmana oss själva där vi kan. Måste erkänna att jag tycker att det är i värsta laget.

Har äntligen fått ta lite bilder på första (och kanske enda) färdiga julklappen för året. Bilderna finns på Ravelry. Tycker det är otroligt tråkigt att jag inte har någon att lägga ut här men julklappar är ju menade att vara överraskningar och övrig stickning handlar fortfarande mest om att repa upp.

Nu ska jag gå och fika ihop med familjen på för oss traditionellt sätt så här en julskyltningssöndag - varm choklad och semlor väntar.




Inga kommentarer: