fredag, januari 29, 2010

...


Har fått ett enda napp på min efterlysning men vet inte riktigt hur jag ska göra. Det blir en ganska dyrbar lösning och eftersom färgbadet inte är detsamma är jag osäker på om jag kommer att bli nöjd med resultatet.

Har tidigare kört med en nödlösning när garnet tog slut och fortfarande liggen den sjalen oblockad på grund av min tveksamhet. Det var förvisso två helt olika färger inblandade vilket gör kontrasten så mycket större. Får väl fundera vidare och hoppas att kontakten i Amerikat ställer sig positiv till min fråga om lite mer betänktetid.

Idag är jag ledig. Har inga större planer för dagen mer än att plocka undan lite, arkivera de senast betalda räkningarna, helghandla och så sticka några varv. Känns otroligt skönt. Tänker också försöka fånga familjens nya medlemmar på lite bättre bilder än hittills. I morgon är det två veckor sedan de flyttade in.

Två Bröder, födda med et
t års mellanrum, ungefär 8 - 9 år gamla. Deras tidigare familj fick barn för omkring 18 månader sen och barnet är som barn ska vara, framåt och glatt och väldigt, väldigt intresserad av Bröderna. Det fick till följd att Bröderna tillbringade sin tid på ovanvåningen när barnet var där nere och gick barnet upp så gick Bröderna ner. Inget kul liv för dem, tyckte förra Matte och Husse. Så efter moget övervägande tackade vi ja när vi fått frågan om vi ville bli adopterade.

Jo, det är så det är. Vi har blivit adopterade, inte Bröderna. Mest adopterad av alla har Dottern blivit, oftast sover de på hennes rum och hon pysslar med dem, borstar dem varje dag. Vilket jag är himla tacksam för, de är ena riktiga hårbollar. Fortfarande är de lite skygga, det är nog helt enkelt deras personligh
et, men otroligt mysiga ändå när gossandet sker på deras villkor. Tillåt mig presentera:

Bror nummer ett



"Catillac", lilamaskad helig birma, ca nio år,



Bror nummer två



"Crimson", brunmaskad helig birma, ca åtta år.


Trots sin lilla skygghet är de nyfikna och framåt och vill gärna kolla vad som händer och sker. Underbart mysiga att gossa med när man lyfter upp dem i famnen. Gillar jättemycket att bli kliade på huvudet och under hakan. Något jag inte är van vid med katter (har bara varit bekant med "bonnakatter" förut) är att dessa också tycker om att bli kliade på magen. Alltså, det är jättemysigt!

Hoppas kunna återkomma snart med bättre bilder.





Inga kommentarer: