torsdag, januari 28, 2010

...



Den allra bästa Svägerskan i världen fyller 50 den 31 januari. I väldigt god tid har jag försökt pejla vad hon tycker om för färger och vad hon kanske skulle vilja ha för typ av mönster om jag skulle få för mig att sticka något. Att det har varit lätt att få så klara besked som jag skulle önska vore att ljuga. Å andra sidan har jag heller inte frågat rakt ut eftersom jag ville överraska med något fint.





När jag inte kunde luska ut vilken hennes favoritfärg är, trots ett flertal "visningar" av nyinköpta garner, valde jag helt enkelt det garn jag hade som är det absolut mjukaste jag vet, kashmere. Och när Svägerskan bläddrat i den då nyinköpta boken och kommenterat att hon tyckte att liljekonvalj-mönstren var fina så hade jag kommit ännu lite närmre att kunna genomföra mina planer. Detta är nog den present som jag varit tidigast färdig med och det har varit riktigt skönt och därför blev jag en aning bestört när Svägerskan berättade att hon avböjde uppvaktning. Men det är inte värre än att man får improvisera. Klart att hon är värd en present bara så där appropå. Därför fick hon den i samband med att hennes sambo firade sin födelsedag.




Mönster: "Triinu Scarf" av Nancy Bush från Knitted Lace of Estonia
Garn: 38 g Merinangora Filati S.p.A. Cashmere doppio
Stickor: 4,0 mm Addi Lace
Storlek: 157 x 45 cm vid blockning
Påbörjad: 2009-09-09
Färdig: 2009-09-26
Hot or Not: Det här är definitivt en vinnare. Fantastiskt vacker, underbart mjuk och lätt som en suck i april. Bäst av allt, det verkade som om Svägerskan verkligen uppskattade den.


2 kommentarer:

Karin sa...

UNDERBAR!!! :-)

Annelie sa...

Tack!