tisdag, februari 16, 2010

...




Dags för te och semlor om en stund. Sonen sitter på sitt rum och plinkar på elgitarren. Dottern är i Malmö på FN-rollspel med skolan och Mannen är hos min Svärmor och sätter upp det sista av kaklet i hennes nyrenoverade, och väldigt fina, kök.

Två dagar kvar till helg. På fredag blir det städning, hemmagjord maki och lite stickning. Dock ska jag inte köpa mer garn i hysterin vid Wollmeises fredagsuppdatering. Fick de senaste härvorna igår och de är så himla vackra. Bild kommer när jag lyckats få till det rätta ljuset för de här förtjänar att göras rättvisa. Att sticka strumpor är fullständigt otänkbart, så vackra färger ska synas ordentligt.

Försöker förlika mig med att jag är mänsklig och alltså inte kan vända ut och in på mig för att prestera i orimliga mått på jobb. "En sak i taget" är mitt nya mantra och ibland kan jag också tro det. Hjärnan är ju "dum" och vet inte vad sanning eller lögn är. Tillräckligt ofta upprepat blir allting sant. Det funkar ju med allt det negativa, som är så lätt att ta till sig, så då måste det fungera med positivt också. Så jag fortsätter intala mig att lugnet håller på att infinna sig. Och minsann om det inte börjar kännas så.




Inga kommentarer: