tisdag, mars 16, 2010

...

Ibland händer bra saker i klump, liksom. Kan ju börja med att jag har blivit rakad. Nä, , NÄ! Det handlar inte om generande hårväxt. Tror jag helt enkelt får tillägga att ett visst engelsk uttal behövs i det här fallet. Att säga att jag har blivit Random Act of Kindness:ad ligger inte riktigt lika bra i munnen som rakad men det är precis vad det handlar om, en slumpmässig gest av vänlighet.

I februari gick jag med i Ravlery-gruppen Rak in Europe och efterlyste garn till Bitterroot-sjalen. Ingen tur med det men det ledde till en inbjudan till gruppen Scandinavian Rak som jag också gick med i. Och nu i mars månad, för bara några dagar sedan, skrev jag en önskelista som i
korthet innehåller diverse olika stickmönster, Kool-aid och projektpåsar.

Hade knappt lagt in önskelistan förrän jag fick de första mönstren från Holland. Och sen fick jag fler. Och ännu fler. Jag blev så galet glad att tårarna steg i ögonen och jag förundrades så över människors vänlighet. Och med några dagars mellanrum har jag kunnat lägga till ännu fler mönster till min samling. En del har jag önskat och en del har jag fått som "bonus".

När jag sen kom hem från jobb idag och kollade postlådan låg där en liten ask med en avsändare totalt främmande för mig. Det var från Bengt och han hade skickat det här:




Alltså, jag blev så sjukt glad! Har velat prova att färga med Kool-aid länge nu men det är inte precis att bara gå in på närmsta snabbköp för att köpa. Idag hinner jag inte ge mig in på några färgningsäventyr och i morgon hade jag tänkt blocka Ishbel som jag avmaskade igår men snart är det ledig fredag igen och då...! Yes, Sir, I shall boggie! Eller hur det nu var de sjöng, spanjorskorna. Däremot har jag inga som helst förhoppningar om att bli lika skicklig på att färga som Bengt är men jag ska i varje fall ha roligt när jag provar.

Och som inte det var nog har jag fått en utmärkelse från Stickigt Humör, favvo-lys i danande. Men mer om det i morgon. Tror jag.

Oh, happy day!

(Det här borde man starta varje dag med. Då kan det bara bli bra.)

Inga kommentarer: