fredag, mars 19, 2010

...


Gimme a little lovin' eller nåt att äta.
Helst nåt att äta!



Redan igår hade jag bestämt mig för att skjuta på färgorgierna till på lördag och i stället ägna fredagen till städning och andra plikter. Gillar att ha ordning och reda omkring mig fast man inte alltid kan tro det och att sen med gott samvete kunna dona med roliga grejer känns alltid lika bra.

Men så vaknade jag med huvudvärk och värsta snuvan på min så efterlängtade, lediga fredag. Tilltäppt i hela huvudet, simmiga ögon, ont i hals och nacke och rent allmänt kåsen, som vi säger på skånska. Det blir inte mycket gjort av vare sig det ena eller andra. Hittills har jag bara preparerat en rostbiff som står och gottar sig i ugnen, tänkt till middag i morgon ihop
med en gräddig och vitlöksbombad potatisgratäng.

Jo, jag har stickat också. Litegrann. Började på en "Wurm" igår, ett av de mönster jag fick av en Rak-vän. Garnet är lila Marly som jag köpt hos Lienes webshop för ganska länge sen. Mönstret är är enkelt och garnet är mjukt så det är en perfekt stickning för tillfället. Det enda meckiga var "mudden" som skulle vikas dubbel och sen stickas ihop med uppläggningsmaskorna. Måste finnas ett lättare sätt att göra det.


Fick mitt garn- och tebytespaket från Birgitta för några veckor sen. Det var väldigt trevligt. Det som fattas på bilden är ett fint kort och ett par små chokladbitar. Förstår inte vart chokladen tog vägen, de liksom bara försvann som i ett svart hål.



Nä, nu blev jag sugen på en stor kopp te. Och en macka. Får nog sticka några varv till sen också.


Inga kommentarer: