lördag, mars 20, 2010

...



Yoga cat



Mesta delen av dagen har hittills tillbringats i sängen. Dock inte med yogaövningar. Det överlåter jag åt andra.

Får repa upp "Wurm". Den blir alldeles för liten. Om jag vore mer konsekvent med att gå upp en kvarts storlek i stickor hade jag förmodligen sluppit det. Men man ska ju ha något att göra. Fast först ska jag försöka hitta ett lämpligt mönster till strumpor. Fick nämligen en liten, och som vanligt snabb, leverans från Maria igår. Den innehöll bara två stycken 30 cm långa 2,5 mm rundstickor. Inte en enda, ynka garnsnutt.

Är man yarnoholic så är man och därför måste jag ibland, när suget blir för stort, surfa runt och "skenbeställa" en massa garn på olika internetsidor. Funkar bra. Det tillfälliga suget får sitt och plånboken blir jätteglad. Sen kan jag fortsätta att drömma om vilka godsaker jag ska köpa när jag ger mig lov igen. Alla sätt är bra utom de dåliga!


Inga kommentarer: