söndag, april 09, 2006

Det är så mycket jag borde göra istället för att sticka. Men med mina senaste förvärv i åtanke vill jag bara bli färdig med sånt som kanske inte är så väldigt utmanande att göra. Visst, jag har inte blivit någon avancerad stickare än men lite mer utmaning än ren rätstickning vill jag nog ha. Annars lär jag mig aldrig mer heller. Den där röda sjalen i två trådar Carisma och en glittertråd froggade jag när den var ganska långt kommen och när jag startade om blev det likväl rätstickning just för att det skulle gå så snabbt som möjligt. Ett snabbt projekt var tvunget eftersom det skulle bli en present till en födelsedag som faktiskt redan har passerat. Varför stressar jag då? Det är ju redan försent! Hmmmm, något att fundera på.

För att komma till saken så har jag stickat på sjalen som en galning idag. Tråkigt har det heller inte varit tack vare Viveka Lärns "En fröjdefull jul" på cd. Kan verkligen rekommendera talböcker till enahanda projekt av diverse slag.

There's so much I ought to do instead of knitting. But thinking of my latest acquisitions (you can't tell I'm using a phrase-book, can you?) I just want to finish my wip:s and that's why I've knitted for hours today while listening to a book of swedish author Viveca Lärn. And suddenly boring garter stitch isn't that boring anymore and I'm a bit closer to the end.

För övrigt fortsätter jag att sticka på en väska med flätor. Mönstret hittade jag någonstans på nätet men givetvis minns jag inte precis var just nu. Jag använder annat garn, annan stickstorlek och så blir väskan lite högre/djupare/större (vad säger man om väskstorlek när det inte gäller bredden). För att hålla ihop maskorna i skiftet mellan räta och aviga maskor får jag hålla rätt hårt vilket får till följd att jag får gruvligt ont i händerna. Trots det har jag bestämt att jag ska sticka minst två flätningsomgångar per dag för att bli klar ganska snart. Så här långt hade jag kommit igår.

I'm also working on a bag. Found the pattern some where on the Internet but I don't remember where right now. Or maybe it's because when surfing around you go from one blog to another and get "lost" once in a while. I'm using another yarn, another needle size and make the bag a bit bigger. This is how far it was yesterday.

I morgon börjar påsklovet. Mycket att göra men kanske, kanske blir det lite mer tid ihop med stickningen.

Tomorrow the easter holidays begins. Lots to do but maybe, just maybe, there will be some more time for me knitting.

Inga kommentarer: