tisdag, maj 16, 2006

Det är inte så kul att blogga när man inte kan lägga in bilder. Vad annat kan jag göra än att tjata och irritera mannen tills han installerar fotoprogrammet som jag behöver?

Gör en statusrapport istället:

Dotterns konfirmation gick hur bra som helst. Mycket gäster, presenter, blommor och mat. Och den godaste tårtan jag någonsin ätit. I botten en vanlig tårtbotten med ett marängtäcke på. På detta halvfrusna hallon och vispgrädde. Överst ännu en tårtbotten med marängtäcke på. Mmmmm. Men bäst av allt, dottern blev nöjd med hur hennes dag avlöpte. Hennes mamma också.

Not much fun blogging without posting pictures. What can I do but anoy husband until he tries to install the photo program I need?


For now I do a status report instead:

Daughters confirmation went great. Lots of guests, presents, flowers and food. And the most jummie cake I have ever had. Mareng and ordinary cake "dow" (don't know the words but feel free to tell me, please) in the middle strawberrys and whipped cream and on top another layer with mareng/ordinary cake "dow". Mmmmm. And best of all, daughter was really happy how her day turned out. Her mum to.

Båda vernissagerna blev välbesökta. Massor av positiv feed back och det känns bara hur bra som helst. Det stärker övertygelsen om att jag valt rätt. Jag kommer att lägga in lite bilder när mannen gjort några av sina äktenskapliga plikter. Ja, programmet.... otäcka människa!

Both exhibition openings were well visitied. Lots of positiv feed back and it feels just great. It convinces me I have made the right desition about my career. I will post some pix when husband is done with some of his matrimonial duties. The program you know.... naughty person!

På lördag åker jag till London tillsammans med mannen och vänner. På måndag kommer vi att träffa andra studenter och lärare från skolan. Jag tror att jag kommer att se en och annan målning under vår tid i London. Vi flyger hem igen på fredag. Det kommer att bli en ganska intensiv vecka.

Jag tror att jag ska passa på och tittar runt hos bokhandlare också. Min ordinarie på internet har en imponerande samling stickböcker men det är inte lätt att bedömma innehållet efter hur omslagen ser ut. Vill gärna få valuta för pengarna.

On saturday am I going to London with husband and friends. Then we'll meet up with other students and teatchers from school monday. I think I just might see a painting or two during our time in London. We will fly back to Sweden friday. It is going to be a pretty intense week.

Think I take the opportunity to check out book stores too. My ordinary book shop on the Internet has an impressing amount of knitting books but you can't tell from the cover if they are your money worth.

Än så länge har det inte blivit mycket stickat. Startade igår med att frogga en pulsvärmare som inte blivit som jag ville och började även om på den. Ifall jag hade gjort fel någonstans. Men det hade jag inte. Jag gillar den bara inte. Sen har jag haft tag i en spetsstickad halsduk idag. Bara ett kort ögonblick. Är inte säker på om jag kommer att fortsätta så mycket längre på den. Ska ge den en chans till men risken är att den också blir froggad för gott. Som pulsvärmaren kommer att bli. Helst av allt vill jag börja sticka i mitt Noro-garn istället men det måste bli något speciellt och jag har ännu inte hittat det speciella mönstret. Sen räcker ju 300 gram inte heller så långt... Nä, allt för idag, over and out!

Not much knitting work done to this point. Started yesterday frogging a (miss a lot of words today) "mitten without fingers". I did not like how it turned out and started over again. Incase I made some mistakes. But I had not. I just didn't like it. Today I laid my hands on a lace shawl. Just for a short while. Not sure if I will continue it. I'll give it another chance but it feels like I will frog the shawl to. Most of all I would like to find a pattern for my Noro yarn. But this have to be something really special and I have not found that very special pattern yet. Another fact is that 300 grams don't last very long... Nope, all for now, over and out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jomen, det är ju så att jag visst tror på det där med visualiering och sånt. Det har funkat för mig i många år, men just när det gäller jobb har jag nån slags spärr inlagd... får försöka ta bort den. :)
Men som sagt, vad gäller det mesta andra i mitt liv, så har jag byggt upp det i huvudet först i snart 20 år. På hobbynivå. ;) Och det är nog där jag vill fortsätta ha pysslandet också, så det fortsätter vara avkopplande och kul.
Men vad gäller jobbet, så ska jag nog planera lite bättre, det har du rätt i. :)