onsdag, juni 28, 2006

Tillbaks från Köpenhamn. Och jag kan lika gärna berätta genast. Jag har varit en stygg flicka. Jag har varit en väldigt stygg flicka. Jag har varit en så pass stygg flicka att jag numera ålagt mig själv ett garninköpsförbud. Det är allvar. På min scoutheder. Eller ära. Ja, ni vet, det där amerikanska uttrycket. Fast jag har aldrig varit scout. Min son är det däremot. Och jag är fullständigt allvarlig. Inget mer garn. Inte förrän lagret minskat rejält. Kanske kan jag "snickra" ihop en garn-o-meter. Fast det verkar inte särskilt lovande när jag inte ens kunde få till knapparna för den nordiska hemliga vännen och fotbollsstickningen. Nä, det stämmer. Jag har fortfarande inte kommit över det där ännu. Men jag menar likväl allvar med garninköpsförbudet. Mer rapport kommer i morgon. Hoppas jag. Med bilder. Over and out!

Back from Copenhagen. And I might as well tell you right away. I've been a naughty girl. I've been a very naughty girl. I've been that naughty I've put myself on a yarn-shopping restraining order. It's more lika a ban actually. Serious! On scouts honour. Though I've never been a scout (or what girls
are called). My son is (no, not a girl, a scout, silly!). And I'm absolutelly serious. No more yarn. Not until my stash decreased a lot. Maybe I just make me a yarn-o-meter. But that doesn't seem likely when I didn't even managed buttons for the nordic secret pal or football knitting. No, that's right. Haven't gotten over that yet. But I'm still serious about my yarn prohibitation. More details tomorrow. I hope. With pictures. Over and out!

Inga kommentarer: