söndag, december 17, 2006

Jag har fått en utmaning från Anna. Kanske lite krävande men jag är inte den som bangar och stickningen känns ännu mer avlägsen än tidigare, har fått mer ont igen.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Fem.
Vilken svordom använder du mest?
Jag är ju en av de människorna med "fattigt" ordförråd men listan toppas nog av "fan".
Äger du en iPod?
Nä.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
6.30 - om mannen kommer ihåg att ställa den. Vi har bara den och han stiger upp först, kl 4.30. Jag är väldigt glad att jag slipper det.
Hur många resväskor äger du?
Tre finns i familjen.
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Har aldrig kunnat använda dem. Redan som barn fick jag skoskav mellan tårna.
Var köper du dina matvaror ifrån?
Lokala ICA-affären. Är "allergisk" mot Lidl och Netto.
Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Ja, tack!
Vilken var den senaste filmen du såg?
Ähhh... såg en för en halvtimme sen... inget minnesvärt alls, tydligen...?
Har någon av dina vänner barn?
Ja, de flesta.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror lite grann på hur mycket jag skulle vinna. Om det var så där 25 mille så skulle jag ge de närmsta drägligt mycket pengar först, sen kunde hälften få gå till välgörenhet och slutligen, vilket jag tycker hade varit det häftigaste, så skulle jag dela ut ett par miljoner i poster om 10.000 till vilt främmande människor jag mötte på stan, där behovet verkade finnas. Bara för att göra dem glada! Det hade varit så kul! Och någonstans i sammanhanget skulle jag skaffa mig en garnaffär så jag hade ett jobb att gå till. Eller bygga en ateljé. Hmmm, nu blev det svårare när jag började tänka på mig själv.
Har någon någonsin kallat dig för lat?
Ett par, tre, tusen gånger under barndomen. Ganska nyligen har jag förstått att det mer handlade om oförmåga att strukturera än lathet.
Tar du någon medicin för att hjälpa dig att somna snabbare?
Nej.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
"More than music" med Deva Premal & Miten.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Jag ääääälskar mjölk!
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja.
När var senast någon stötte på dig?
Räknas maken sen 16 år tillbaka? I så fall var det i eftermiddags.
Vad åt du till middag?
En wokrätt med inspiration från en mongolisk restaurang som vi åt på när vi var i Köpenhamn i somras: strimlad fläskkarré med paprika, morot, lök, vitlök, tomat, isbergssallad, färska champinjoner, grillkrydda, kinesisk soja. Till det jasminris. Alltså, isbergssallad blir jättegott i wok!
Använder du huvtröjor?
Ofta.
Kan du vissla?
Både "vanligt" och bus. Däremot har jag en syster som kan busvissla men inte vissla vanligt. Det blir bara "pfft, pfft" och jag skrattar hysteriskt varje gång.
Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Ja.
Vem var den senaste som ringde dig?
Min högt älskade moder.
Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Närmsta parkbänk!
Tror du att folk pratar bakom ryggen på dig?
Fast jag tycker att det borde finnas bättre saker att prata om så... ja!
Vilket riktnummer befinner du dig i?
042
Tittade du på tecknat när du var liten?
Varje julafton. Barnen tror knappt på att jag bara kunde se tecknat en gång om året.
Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
Kopierar Annas: "Vi har ett alldeles nyöppnat som är medelstort cirka sex kilometer härifrån sen har vi ett megastort en dryg mil härifrån ..."
Hur många syskon har du?
Två äldre systrar. Fasen vad vi slogs.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Nä.
Vilken film kan du alla replikerna till?
Kopierar ännu ett svar från Anna: "Ingen ... jag är glad om jag kommer ihåg att jag har sett filmen ..." Men faktiskt kommer jag hjälpligt ihåg några repliker från "Dirty Dancing". *rodnar*
Äger du några band t-shirts?
Nix.
När flög du senast?
I maj, till och från London. Som tur är utan radioaktivt tjafs i luften. Tror jag.
Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Fyra.
Läser du för skojs skull?
Om man inte läser för skojs skull varför läser man då?
Pratar du några andra språk?
Engelska och danska. Kan också köpa veckobiljett till Metron på franska. Snacka om dolda talanger!
Diskar du din egen disk?
Nästan alltid. Diskmaskinen bröt samman för minst fyra år sen och någon ny har inte införskaffats. Jag tycker det är ganska trevligt att diska. Om det inte är bauta-mycket!
Har du gråtit offentligt?
Eftersom jag är en person med närhet till både skratt och gråt så, ja!
Har du en stationär dator eller en laptop?
Både och. Fast den stationära har ju brutit samman... äh, bara laptop.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Alltid kan jag inte påstå men jag tycker mycket om att lära nytt. Det berikar livet, tycker jag.
Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Nu blir jag lite generad igen... ja.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det är givetvis trevligt.
Kan du kasta macka?
Jepp!
Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.
Vem har du med dig in på bion?
Oftast minst ett av barnen. Sist var det jag, sonen, två vänner till honom (syskon) och deras otroligt trevliga mamma. "Hej, Anna!"
Vem var din favoritlärare?
Jag hade två, Göran Olofsson och Sven Malmros.
Vad har du för väder?
Vet inte, det är alldeles mörk ute.
Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Det beror på vem som tatuerat - och vad. Swasticka gjord av "Bulldozern" med Kriminalvårdens bläckpennor - nej, jag tror inte det.
Har du en blogg?
Jomenvisst!
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Det måste vara gympalektionerna den tid vi hade Stuart Baxter som lärare. Han var himla snygg då!
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Gör ytterligare en Anna: "Snäll & rolig".
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Attraheras man av någon är väl just den personen attraktiv oavsett hur den ser ut i andras ögon?
När sov du senast på golvet?
Minns inte.
Vilken är din favoritdrink?
Mjölk med... mjölk?
Gillar du din boendesituation?
Ja.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Sju för att fungera bra men någon enstaka gång klarar jag mig även med färre timmar.
Äter du frukost dagligen?
Ja.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Har varit tvungen att lära och prioritera om sen den stora "utbrändheten". Det är ett ständigt pågående arbete att försöka göra de val som är rätt för mig.
Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna?
Det hände. Värst var nog den gången bästisen, Anneli, och jag hade färgkrig på teckningslektionen. Läraren kom också ivägen och han blev inte glad. Jag var faktiskt oskyldig till just den incidenten men i vilket fall som helst, berätta inte för mina barn. Snälla!
Vilken är din favoritfrukt?
Jag bestämmer direkt att jordgubbar får ingå i denna kategori.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Jag har en hetsätningsproblematik som triggas av bantning och kalorifixering så jag har blivit starkt avrådd från det och istället försöka äta allmänt nyttigt och hälsosamt.
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
43. Yes! Äldre, klokare, visare!
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Otroligt petig. Inte lika petig när det gäller på engelska men det beror helt och hållet på okunskap.
Tror du på liv på andra planeter?
Vi kan inte vara ensamma här.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Tja... jag har ju ett temperament som drar sig mot det latinska hållet men lika hastigt som det blixtrar till lägger det sig. Minns faktiskt inte.
Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror på ett "det". Varken kvinnligt eller manligt.
Vad var det senaste du åt?
En bit halvfrusen glasstårta med maräng och cocktailfrukt. Egenhändigt gjord, överbliven från ett kalas i höstas. Nu offrad för att bereda plats i frysen till... julmat?
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag tror jag kommer överens med de flesta. Sen bara "hatar" man nån enstaka! : )
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det har jag ingen aning om men jag ska fråga nästa gång jag pratar med modern. Det blir väl i morgon.
Gillar du senap?
Hultbergs milda är god.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Bryt ihop... och kom igen!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Det skulle jag hemskt gärna vilja prova. Fast jag får svindel om jag kliver upp på en stol.
Sover du på sida, mage eller rygg?
På sidan.
Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej, men en hel del på Tradera.
Tycker du om att krama folk?
Ja, om man har en sådan relation att man kan det. Mina barn kramar jag väldigt ofta, mannen något mindre.
Skulle du säga att du är trendig?
HAHAHAHAHA!!!
Äger du en digitalkamera?
Ja.
Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Tacka nej. Vad annars?
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?

R2D2.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja... förmodligen för att det är något jag själv skulle kunna göra. Man irriterar sig mest på de karaktärsdrag hos andra som man själv har.
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Det är nog en hel del. Sist tror jag det gällde Maria Gustavssons "Marias hemlighet", den delen där hon skriver om sonen hon var tvungen att lämna kvar i Sverige.
Tycker du att du är attraktiv?
Jag är ganska snäll, räknas det?
Vad är du allergisk mot?
Kräftor, hummer och nu på sista tiden, räkor, också! Suck! Djup suck! Sen är jag allergisk mot mängder av parfymer också. Och lime, både doft och smak.
Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Är det vad de inblandade vill så finns det inga hinder.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej!
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Glenn! Himla tur att jag blev tjej.

Puh! Det var det, det. Jag skickar inte vidare utmaningen till någon men känner du för det får du gärna plocka upp tråden där jag släppte den. Ha så kul!

Inga kommentarer: