lördag, februari 20, 2010

...





Det får bli buss till invigningen eftersom
tågen står näst intill stilla igen.

Men sådana bagateller stoppar inte mig.

------

"Senare, samma dag:"


Det blev visst att åka tåg. Snabbare och lite bekvämare än buss och så kan jag sticka, det fixar jag inte på en buss som skakar och studsar så mycket mer. Tant Thea är en finfin affär med stor variation och bredd och några riktigt tjusiga pärlor, som till exempel garn från Fyberspates. Nu blev det inte något sådant som fick följa med hem, det får vänta tills Dotterns studentsjal ska stickas, om hon nu vill att Mams ska sticka ännu en balsjal. Men lite annat smått och gott varav några som jag aldrig tidigare använt. Mer om detta kommer Har du vägarna förbi Helsingborg någon dag kan jag varmt rekommendera ett besök!


Inga kommentarer: